horoskoopkuum videomüstilised loodmuusikanipid ja toitsaatusedsiseturundustestidusutlusedveebi eksklusiiv

Jaanuar 17 vol 1

Toit

Kalapraad paprikaga
Valmistamiseks vajad: 500 g suvalist, lemmikkalafileed, 1 sidrun, à 1 punane ja kollane paprika, 1 soolakurk, tüümiani, rosmariini, toiduõli, soola, valget pipart, rohelist tilli ja peterselli.
Loputa, kuivata ja lõigu kalafilee võrdseteks tükkideks, hõõru need üle soola, valge pipra, tüümiani ja rosmariiniga. Aseta paraja suurusega ahjuvormi, mis vooderdatud küpsetuspaberiga. Kuumuta ahi 180 kraadini ja pane praad ahju 20 minutiks. Puhasta paprikad seemnetest ja säsist, poolita ja lõigu peenteks ribadeks. Soolakurk haki väikesteks kuubikuteks, lisa paprikale, vala juurde veidi õli ja sega. Pese ja kuivata sidrun, till ja petersell. Serveeri kalapraad vaagnal, servadel salat ning kata pealt sidrunilõikude ja hakitud tilli/peterselliga.

Õuna-kõrvitsapirukas
Valmistamiseks vajad: 2 kl jahu, 100 g seemneteta kõrvitsasisu, 3 magushaput õuna, 1/2 kl suhkrut, 1/2 kl tuhksuhkrut, 2 spl rosinaid, 1 tl küpsetuspulbrit, kaneeli, toiduõli, näputäis soola.
Sega sügavas kausis (kätega!) hoolikalt läbi jahu, suhkur, napp spl toiduõli, 6 spl külma vett, küpsetuspulber ja sool. Kõrvits riivi jämedal riivil, loputa ja kuivata rosinad ning sega mõlemad saadud taignasse. Lase külmkapis seista 15minutit. Poolitatud ja südamikest puhastatud õunad lõigu õhukesteks viiludeks, puista üle kaneeliga. Kuumuta ahi 180 kraadini, pintselda küpsetusvorm üle toiduõliga, paiguta sellesse taigen, raputa üle tuhksuhkruga ja küpseta 40 minutit. NB! – ära ahju vahepeal ava, vältimaks piruka „lömmilangemist”!

Nipid

Sidrunikoorest ­peavalurohuna
Lõika värskelt (pestud) sidrunilt hästi terava noaga maha võimalikult õhuke, säsita koor. Paiguta (kinnita, hoia) see sisepoolega meelekohtadel, kuni need kergelt punetama, sügelema, kipitama löövad.
Eemalda koored, pühi oimud kergelt niiske salvrätiga üle, võta sisse oma mugavaim magamisasend, lülita mõttetegevus välja. Uinud varsti, ja juba tunnise magamaise järel ärkad vähimagi peavaluta!

Unetuse vastu
Seda võib põhjustada ka kõige positiivsemate elamuste/muljete rohkus pärast aastavahetust. Tarkade ja tõhusate tablettide neelamise asemel tee siis enne voodisseheitmist (TVst midagi kerget, meelelahutuslikku vaadates) primitiivset jalavanni, lisades 40-50kraadisele veele sinepipulbrit, -plaastreid, kas või tavalist mahedamat toidusinepit. Pärast vanni ära loputa jalgu, lihtsalt kuivata, tõmba jalga (puu)villased sokid, joo tass leiget piima või ingveriteed lusikatäie meega, ja magad nagu ingel. Võid veenduda: ärkad laheda meelega, tasakaaluka ja teotahtelisena!

Vitamiinisüstist
Mõistagi ei tee sulle otse kahju millised tahes uni-vitamiinid, mida on apteekides külluses valida. Aga praeguses, meile kui põhjamaalastele algavas kaamoses, võidad rohkem, kui vähemalt ülepäeviti paned õhtusöögiks (mikrolaine)ahju mõned puhastatud porgandid, suvekõrvitsarattad, (eelkeedetud) peedilõigud... Kui pistad põske mõne jõhvika (mis ise sooservalt korjatud), või astelpajumarja, mille kasvukoht või kasvataja sulle mitte päris teadmata pole.

0 kommentaari Lisa kommentaar