horoskoopkuum videomüstilised loodmuusikanipid ja toitsaatusedsisuturundussuhtedtestidusutlususutlusedveebi eksklusiiv

Seksi kasulikkus – mida ütleb teadus?

Seks pole mitte ainult naudingut pakkuv, vaid ka tervisele kasulik. Nii regulaarne seks kui ka masturbeerimine võivad tuua ootamatut kasu mitmes eluvaldkondades ning seda kinnitavad ka teaduslikud meditsiiniallikad.

Seksi eelised meestele

Hiljutisest uuringust selgus, et meestel, kes seksivad tihedamini, on väiksem risk haigestuda eesnäärmevähki. Täpsemalt leiti, et meestel, kes ejakuleerivad rohkem kui 21 korda kuus, on 20% väiksem tõenäosus haigestuda eesnäärmevähki kui neil, kes teevad seda 4 - 7 korda kuus. Meeste puhul võib see mõjutada isegi suremust. Ühest kümme aastat kestnud uuringust tuli välja, et meestel, kes said orgasmi 2 või enam korda nädalas, oli ligi 50 protsenti väiksem risk enneaegselt surra kui neil, kes seksisid harvemini.Mõned uuringud näitavad ka, et suurenenud seksuaalne aktiivsus võib parandada ka üldist tervist ning isegi sperma kvaliteeti. Orgasmi saamisele aitavad kaasa supersex.ee e-poe põnevad mänguasjad!

Seksi eelised naistele

Naiste seksuaalne aktiivsus võib aidata tugevdada vaagnapõhjalihaseid ning neid paremini kontrollida. Lisaks sellele võib seks leevendada menstruaalvalusid, soodustada viljakust, ennetada endometrioosi (kudede kasvu väljaspool emakat) ja suurendada tupevedeliku eritumist. Orgasm soodustab vereringet ning vabastab kehas olevad looduslikud valuvaigistid. Seks aitab isegi noorem välja näha – see paneb naha särama ning seda võib seostada ka stressi vähenemise ja parema tujuga. Hea seks on nagu vaagnapõhjalihaste trenn. Kui saad orgasmi, tõmbuvad lihased kokku ning see tugevdab neid. Sellest tulenevalt tunned seksi ajal ka vähem valu. Tugevad vaagnapõhjalihaseid on olulised, et vältida kusepidamatust, mis mõjutab ühel või teisel eluperioodil umbes 30 protsenti naistest. Naistel, kes säilitavad pärast menopausi oma seksuaalse aktiivsuse, on väiksem tõenäosus kogeda tupe atroofiat. Vaginaalne atroofia võib põhjustada valu vahekorra ajal ning ka urineerimisraskusi.

Seks kui treeningu asendus

Nagu iga füüsiline tegevus, on ka seks südamele kasulik. Ühes uuringus võrreldi mehi, kes seksisid kaks korda nädalas või tihedamini meestega, kes seksisid kord kuus või harvemini. Leiti, et meestel, kes seksisid kaks korda nädalas või sagedamini, on väiksem risk haigestuda südame-veresoonkonna haigustesse. Seks aitab alandada vererõhku, põletada kaloreid, parandada südame tervist, vähendada südamehaiguste, insuldi ja hüpertensiooni riski ning tugevdada lihaseid. Kuigi seks ei ole iseenesest kõrge intensiivsusega spordiala, võib seda siiski pidada kergeks treeninguks. Värskelt avaldatud uuringus leiti, et mehed põletasid 25-minutilise vahekorra jooksul keskmiselt 4 kalorit ning naised 3 kalorit minutis. Mõned inimesed tunnevad muret, et seksikoormus ohustab südant. Ameerika Südameassotsiatsiooni seksuaalset aktiivsust ja südame-veresoonkonna haigusi käsitlevas teaduslikus avalduses väidetakse aga, et seks on ohutu neile, kes saavad treenida ilma südameprobleemideta 3 kuni 5 metaboolset ekvivalenti (MET). Metaboolne ekvivalent on energiakulu konkreetse tegevuse käigus põhiainevahetuse suhtes. See sõltub kehalisest aktiivsusest päeva jooksul ning erinevate tegevuste peale kulunud ajast. Treening kolme MET-iga on umbkaudu võrdne mõõdukas tempos kõndimisega ning 5 MET-i on nagu madala intensiivsusega aeroobne treening.

Tugevam immuunsüsteem

Seks aitab tugevdada immuunsüsteemi. Inimestel, kes on regulaarselt vahekorras, on kehas rohkem viiruste ja mikroobide eest kaitsvaid aineid. Näiteks leiti 1-2 korda nädalas seksivate inimeste süljest rohkem immunoglobuliini A (IgA). Vähem kui kord nädalas vahekorras olevatel inimestel oli süljes IgA-d oluliselt vähem. IgA on antikeha, mis mängib olulist rolli haiguste ennetamisel ning on keha esimene kaitsevahend papilloomviiruse ehk HPV vastu.

Seks on valuvaigisti

Orgasm võib aidata valu eirata. On leitud, et nii seks kui ka masturbeerimine võivad ennetada kroonilist selja- ja jalavalu. Paljud naised on veendunud, et päevade ajal enese rahuldamine aitab vähendada menstruaalkrampe. Lisaks sellele on leitud, et seksuaalne aktiivsus võib täielikult või osaliselt leevendada migreeni ja kobarpeavalusid. On tõestatud, et ainuüksi partneri või isegi tema foto vaatamine võib valu leevendada. Californias Stanfordi ülikoolis läbi viidud uuringus näitasid anestesioloogid osalejatele fotosid oma romantilistest partneritest või atraktiivse välimusega võõrastest. Nad leidsid, et isegi romantiliste partnerite poole vaatamine vähendas valutunnet oluliselt.

Parem uni ja vähem stressi

Orgasmi ajal vabastab keha endorfiine ning oksütotsiini, mis on tuntud ka kui armastuse ja intiimsuse hormoon. Nende hormoonide kombinatsioonil võib olla rahustav toime, mis aitab parandada une kvaliteeti. Parem uni soosib pikemat eluiga, annab päeva jooksul rohkem energiat, vähendab ja ennetab peavalu, tugevdab immuunsüsteemi ja aitab lõõgastuda. Seks võib aidata vähendada stressi, suurendades meeleolu parandavate hormoonide taset kehas. Kuigi treeningut see siiski ei asenda, aitab see kehalise aktiivsuse säilitamisele kaasa. Lisaks on tõestatud, et seksuaalne aktiivsus hoiab ära vererõhu tõusu stressirohkete sündmuste ajal. Nii seksil kui ka masturbeerimisel on rohkesti eeliseid. Seega saame kindlad olla, et seks ei ole mitte ainult naudingut pakkuv, vaid ka tervist tugevdav.

 

1 kommentaar Lisa kommentaar
  
Christy Walton 24.04.2022 15:21
Otsite võlgade konsolideerimise laenu, tagatiseta laene, ärilaenud, hüpoteeklaene, autolaenud, õppelaenud, isiklikke laene, riskikapitali jne! Olen eralaenuandja, annan ettevõtetele ja eraisikutele laene madala ja mõistliku intressimääraga 2%. Saada meil aadressile: christywalton355@gmail.com