horoskoopkuum videomüstilised loodmuusikanipid ja toitsaatusedsisuturundustestidusutlusedveebi eksklusiiv

September 14 vol 1

Toit

Tomatisupp punaste põldubadega
Valmistamiseks vajad: 700 g tomateid, 2 küüslauguküünt, 1 kuubik lihapuljongit, 2 sibulat, 1 tšillikaun, 2 spl oliivõli, 200 g fetajuustu, 1 purk punaseid konservube, 30 g rohelist peterselli, punast pipart, soola.
Kalla tomatid üle kuuma, siis külma veega, eemalda nahk ja püreesta koos küüslaugu ja tšilliga. Lõigu sibul ratasteks ja prae õlis 3 minutit, lisa püreestatud segu, sega hoolikalt läbi ja hauta kaane all 20 minutit. Aja puljong keema, lisa puuviljahautis, kuumenda keemiseni ja keeda 5 minutit, lisa oad koos mahlaga ja keeda 10 minutit. Maitsesta soola ja pipraga, keeda veel 2 minutit. Taldrikuis serveerides lõigu igasse võrdne arv fetajuustukuubikuid ja kaunista petersellilehega.

Kalavorm ­šampinjonidega
Valmistamiseks vajad: 400 g forellifileed, 150 ml valget kuiva veini, 2 tomatit, 1/2 sidruni mahl, 200 g spinatit, 1/2 pead rohelist sibulat, 2 küüslauguküünt, 50 g riivjuustu, riivitud muskaati, soola, mõned sidruniviilud.
Sega kastrulis 1 kl vett kuiva veini ja sidrunimahlaga ja aja keema. Aseta sellesse kala ja keeda kaane all 15 minutit. Haki sibul, küüslauk vajuta läbi pressi, tomatid lõigu ratasteks. Vala teise kastrulisse 1/2 l vett, maitsesta soola ja muskaadiga, lisa spinat, kuumenda keemiseni ja keeda 5 minutit. Aseta rasvainega määritud vormi kihiti tomatirattad, kala, spinat, sibul, küüslauk ja sidrunirattad. Küpseta 180kraadises ahjus 10-15 minutit, 5 minutit enne valmimist puista üle riivjuustuga.

Nipid

Pune asendamisest
Kui lihatoitu valmistades pole käepärast punet, võid selle asendada majoraani, köömnete või piparmündiga, või kõigi kolme seguga – maitsetulemus on isegi huvitavam.

Keefiri kasutegurist
See jook kiirendab ainevahetust, on seega  lausa vajalik ülekaalulistele – soodustab liigsest kehakaalust vabanemist. Vältides rasvade ladestumist hoiab ära liigse kaalu tekke. (NB! – lastele määrab manustamise sageduse ja koguse arst!)

Popcorni ohutusest
Ei maksa lastele popcorni keelata ka enne sööki – see ei vähenda söögiisu, sest ei sisalda ei rasvu ega suhkrut, selles sisalduvate kiudainete rohkus aga ergutab ja korrastab  seedimist. (Erinevalt kartulikrõpsudest, mis tõstavad eine kalorsust kuni 12 % võrra ja soodustavad ületarbimise korral kõhukinnisust!)

Kalkuniliha ­praadimisest
Kalkuniliha säilitab eneses kõik kasulikud vitamiinid ja mineraalained, jääb õrnaks ja mahlaseks, kui sa seda kaane all ei hauta, vaid praed vaid mõne minuti hästi kuumal pannil. Kuna tegemist on pea rasvatu lihaga, võid seda maitse rikastamiseks eelnevalt marineerida.

Nuudlite vormimisest
Kui valmistad suppide jaoks nuudlid ise, ära lõigu neid lihtsalt ribadeks, vaid kasuta väiksemaid piparkoogivorme (poolkuud, tähekesed, rõngad jne). Meeldivad eelkõige lastele!

 

0 kommentaari Lisa kommentaar