horoskoopkuum videomüstilised loodmuusikanipid ja toitsaatusedsisuturundussuhtedtestidusutlususutlusedveebi eksklusiiv

Veebruar 2019 vol 1

Toit

Kõrvitsapüreesupp
Valmistamiseks vajad: 800 g tükeldatud kõrvitsat, 1 suurem sibul, õli, taimne või kana puljongikuubik, 100 g juustu Merivaik. Serveerimiseks röstitud kõrvitsaseemneid, kõrvitsaseemne õli või tilli.
Paksu põhjaga potis kuumuta õlis tükeldatud sibul. Lisa kõrvitsa kuubikud ja vala keeva vett nii, et kõrvits oleks kaetud. Lisa puljongikuubik ja hauta kuni kõrvits on pehme. Püreesta saumiksriga. Lisa juust, sega ja keeda veel veidi.
Serveerimiseks sobib kõrvitsaseemne õli, röstitud kõrvitsaseemned, samuti võib maitsestada ka tilliga.

Kõrvitsasai
Valmistamiseks vajad: 400g kõrvitsapüreed, 50g suhkrut, 50g pärmi, 100g õli, 100g vett, 500g jahu, sidruni riivitud koort, väike tl soola, 1 muna määrimiseks.
Hõõru pärm vähese suhkruga vedelaks, lisa leige kõrvitsapüree, vesi, õli ja sool. Sega läbi ja lisa jahu ning sõtku kõik ühtlaseks massiks. Kata rätikuga ja lase soojas kohas kerkida. Vormi kaks pätsi, lase tainal küpsetuspaberiga plaadil veel ca 20 min kerkida. Määri munaga. Küpseta keskmise kuumusega ahjus pool tundi või veidi enam. Ahjust välja võttes kata rätikuga.

Kõrvits
Kõrvitsast räägitakse, kirjutatakse rohkem sügisel, kui saak koristatud ning jõuluks on vaja salat purkidesse panna. Ülearused kõrvitsad kingitakse loomaaeda elevantidele. Ja mõni jäetakse veel halloweeniks. Kui aga mõni kõrvits on veel kodus kasutamata, on selleks praegu päris viimane aeg. Mõelge läbi, mida kõrvitsast valmistada. Kui kõrvitsat jääb veel üle, saab selle hilisemaks kasutamiseks püreena sügavkülma või eelkuumutatud purkidesse hilisemaks kasutamiseks panna.
Kõrvitsast saab kasutada nii viljaliha kui ka seemneid.

Kas teadsid, et:
Kõrvits on üks madalaima kalorsusega köögivili, 100 grammis viljalihas on vaid 24 kalorit. Kõrvitsa suur kiudainete sisaldus on kõrgelt hinnatud.
Kõrvitsas leidub rohkelt vitamiine nagu A, E, B grupi vitamiinid ja ka vähesel hulgal C vitamiini.
Kõrvitsas on rikkalikult erinevaid mineraale – vask, kaltsium, kaalium, fosfor.

Kas teadsid, et kõrvitsaseemned
-sisaldavad rohkelt taimerasva ja hinnalist taimset valku;
-sisaldavad rohkelt mineraale, sealhulgas fosforit, magneesiumi, rauda, vaske ja tsinki;
-on head E ja B grupi vitamiini allikaks;
-sisaldavad fütosteroole - ühendid, mis langetavad kolesterooli taset;
-sisaldavad L-trüptofaani, mis tagab hea une ja vähendab depressiooni;
-neid on kasutatud paelusside ja teiste sooleparasiitide loodusliku ravina.

0 kommentaari Lisa kommentaar